ODREĐIVANJE KONKURENTSKE PREDNOSTI

Kontakt Povratak

ŠTO JE KONKURENTSKA PREDNOST I KAKO SE MJERI?

Konkurentska prednost je ono po čemu se vaša tvrtka razlikuje od drugih. To je prepoznatljivost vaše tvrtke. Razlog zbog čega je vaša tvrtka još uvijek u poslu i zašto rastete.

Kad ste izgubili konkurentsku prednost onda ne dobivate nove poslove ili gubite poslove kod kupaca s kojima ste dugo dobro poslovali, za koje ste bili uvjereni da su bili jako zadovoljni s vašim proizvodima i uslugama, jer ste im isporučivali kvalitetne proizvode i obavljali kvalitetne usluge u ugovorenom roku, da dobro poznajete njihove prave potrebe i realne mogućnosti.

Konkurentska prednost treba postati i ostati osnova za sve vaše strateške i operativne odluke.

Ako nemate konkurentsku prednost, nemojte ni pokušati konkurirati”, kaže Jack Welch.

U vrijeme krize je važno prepoznati svoje konkurentske prednosti i kako možete povećati broj dobrih poslova, pospješiti njihovo zaključivanje i stalno povećavati prodaju i dobit identificiranjem i povećavanjem vaših (vanjskih i unutarnjih) konkurentskih prednosti.

Odlučite se za jednu ili više jasno izraženih konkurentskih prednosti vaše tvrtke i

- koje su objektivne a ne subjektivne, precizno određene a ne proizvoljne

- koje ne mogu ponuditi vaši konkurenti, a vašim kupcima mogu uštedjeti novac i vrijeme

- koje nisu kliše i

- s kojima možete nadmašiti svoju konkurenciju i povećati svoj tržišni udio.

Primijenite metode i tehnike utvrđivanja vaših konkurentskih prednosti koje su poluga bržeg rasta vašeg poduzeća!

Ako poslujete bolje od većine vaših konkurenata, ne zavaravajte se – ili ćete i dalje rasti ili propasti. Iskoristite svoje dobre zamisli što prije i do kraja, jer će ih inače vrlo brzo koristiti, i vjerojatno unaprijediti, vaša konkurencija!

Vanjske konkurentske prednosti, koje vidi vaš kupac (kvaliteta robe i usluge, rok i način isporuke, vrijeme odziva i slično), mogu se razvijati brže od unutarnjih kao što su bolja tržišna pozicija, veća kupovna moć, izvanredna ekonomija razmjera i td. koje utječu na financijsko zdravlje tvrtke, njezine dobavljače, banke, dioničare i zaposlenike. Usredotočite se na vaše ključne vanjske, ali i unutarnje konkurentske prednosti vaše tvrtke.

 

KOJE SU KONKURENTSKE PREDNOSTI VAŠE TVRTKE?

Navedite jasno i sažeto sve konkurentske prednosti vaše tvrtke ili ono zbog čega se vaši kupci odlučuju kupovati kod vas, a ne kod vaše konkurencije.

Da li znate zašto kupci posluju s vama? Što nudite, a da to ne može ponuditi vaša konkurencija?

Što vas čini jedinstvenim?

Ako ne znate odgovore na ta pitanja, onda ili niste prepoznatljivi ili niste svjesni svojih konkurentskih prednosti. Dok niste (bili) svjesni svojih konkurentskih prednosti - koliko ste pravih prilika već propustili i kako ćete ih ubuduće uopće prepoznati?

Vrlo je čest slučaj da tvrtke i njihovi menadžeri misle da imaju konkurentsku prednost, a zapravo je (više) nemaju. Ili imaju konkurentsku prednost, a ne promoviraju ju svojim kupcima ili korisnicima na prikladan način.

Često tvrtke i njihovi menadžeri nisu uopće svjesni svojih pravih konkurentskih prednosti (onoga što njihovi kupci prepoznaju kao njihovu prednost i zbog čega zapravo i kupuju njihove proizvode i zašto koriste njihove usluge).

Da li ste već izgubili neki uhodani posao kod dugogodišnjeg partnera (samo) zbog cijene?

Ako ne možete ponuditi najnižu cijenu na tržištu, kako može vaša tvrtka preživjeti?

Cijena nije sve!

Kontaktirajte nas, mi imamo metode pomoću kojih možete dobiti odgovore na ova pitanja i

 

KAKO STVORITI KONKURENTSKU PREDNOST

- povećati postotak uspješno zaključenih ugovora

- pokazati vašim kupcima kako mogu uštedjeti novac i vrijeme i koliko

- osloboditi se konkurencije koja se zasniva na cijeni

- maksimalno iskoristiti svoje jake strane i povoljne prilike, te eliminirati svoje slabosti i (vanjske) prijetnje

- potući konkurenciju, iako niste pozicionirani kao najbolji na tržišu

- izbjeći nesukladnosti i saznati što vaši korisnici i kupci stvarno žele

- poboljšati kvalitetu proizvoda, usluga i procesa

- ulaganja u opremu i stručnjake

- edukacija korisnika

- akvizicije

- prepoznati svoje slabosti i vanjske prijetnje

- riješiti probleme tako da svoje nedostatke pretvorite u konkurentske prednost

- nadmašite konkurenciju u onome što je prioritetno vašim kupcima

- unaprijediti poslovnu komunikaciju s kupcima kako bi učvrstili svoje konkurentske prednosti i omogućili njihovo optimalno iskorištavanje.

 

MI NUDIMO I

- pomoć u izgradnji sustava zaštite intelektualnog vlasništva koji će vam omogućiti da zaštitite svoje ideje i inovacije, ulaganja i ostvarite/zadržite konkurentsku prednost a svojim kupcima pružite novu dodanu vrijednost i dalji rast

- savjetovanje u planiranju, pripremi, provedbi i praćenju strateških projekata rasta vaše tvrtke!